Mindaugo 44, Vilnius

• Twitter Clean
  • Facebook Clean
  • Vimeo Clean

Vakaras šiltas bet gaivus kaip ir absoliuti dauguma vakarų Havajuose. Atviras koridorius jau baigiasi, o mūsų laukia dar keli darbai. Lagaminai ir automobilio nuoma. Automobilį nuomotis patogiausia oro uoste. Niekur nereikia važiuoti, tiesiog vietoje pasiimi ratus ir "go Oahu". Užsisakykite automobilį iš anksto internetu. Nepatingėkite paieškoti geriausių variantų. Nepamirškite draudimo, Amerikoje jis neprivalomas, bet... na protingiems aiškinti nereikia.

Šį kartą mes naudojamės "AVIS" paslaugomis. Per penkias minutes gaunam juodą "Mustangą" (vėl ne raudonas, hmm...) ir jau lekiam automagistrale Haleiwa link. Vakaras, jokių kamščių, tad po gero pusvalandžio mes vietoje. Per "AIR BNB" išnuomotas būstas regis puikus, už lango ošia vandenynas, o mūsų laukia nuostabiausia visų pavargusių keliautojų priebėga. LOVELĖ. Šį kartą su nuostabia havajietiško stiliaus  patalyne.

Pagaliau atvykome. Nors dar tik septynios vakaro, bet Honolulu mus pasitinka šviesų jūra. Havajuose temsta anksti. Honolulu oro uostas tarsi sukurtas tam, kad iš karto apsvaigintų keliautojus Havajų monais. Išlaipinimo salė su bagažo atsiėmimo sale sujungtos ilgu atviru koridoriumi. Kai eini juo išsekęs, nemiegojęs, apglamžytas po ilgos ir varginančios kelionės, jau pirmas įkvėpto oro gurkšnis leidžia pajusti protu, emocijomis, plaučiais: vargti buvo verta. Havajų aromatas su niekuo nesupainiojamas, jį galima sapnuoti naktimis ir prisiminti lietingą ir niūrią dieną Vilniuje. Tai rojaus aromatas.

sausio 10

Anksti kėlęs ir anksti vedęs - nesigailėsi. Nežinau kaip dėl antrojo teiginio, bet pirmasis - šventa teisybė. Laimei dėl "jet lag" efekto (skirtumas tarp laiko juostų 12 valandų) Havajuose anksti keltis - jokia problema. Penktą ryto kartu su vietiniais gaidžiais (apie šiuos paukščius progai pasitaikius papasakosiu daugiau) mes kaip agurkėliai. Mankšta ir į vandenyną. Oi kad taip visada... Na vandenynas tai vandenynas, bet ir mankštą Vilniuje taip sunku daryt...

Vanduo pagal havajietiškus standartus - vėsus, pagal lietuviškus - pats tas. Nepakartojamas vandenyno aromatas - kvepia druska ir dumbliais. Teka saulė, mėnulis su Venera dar nepasislėpė. Tylą trikdo tik vandenyno ošimas, net vietiniai gaidžiai nurimo. Vieniša meškeriotoja suka valą, sala dar snaudžia, bet jau tuoj nubus. Gaivu. Einam į krantą ir mūsų pėdas šlapiame smėlyje nuplauna balti bangų purslai.

5 am - Haleiwa rooster
00:00 / 00:00

Ryto romantiką greit sutrukdo urzgiantis pilvas. Pusryčiai balkone su vaizdu į vandenyną - tai vienas didžiausių malonumų Havajuose. Šiandien jie kuklūs. Vėlai atskridom, tad nespėjom dorai apsipirkti. Bet pakeliui jau prigriebėm "MAUNA LOA" naujieną - makadamijų riešutų su mangais ir chipotle. Niam skanu. Reiks parvežti savo hulos sesėms.

Bepusryčiaujant saulė pakyla ir sušildo priešais ošiantį vandenyną bei medžių viršūnes. Metas šį bei tą nuveikti.

Haleiwoje veikla dažniausiai prasideda surfingu. Ne man, o mano gyvenimo draugui. Aštuntą ryto jis visiškai pasiruošęs susikauti su bangomis.

Banglenčių nuomotojai įspėja: pradedančiąjam bangavimas gerokai per stiprus. Bet mes vis tiek  važiuojam prie vandenyno. Mano nedrąsūs protestai lieka neišgirsti.

Kai vyrai neklauso moterų viskas baigiasi... kaip visada. Maniškis grįžta apsidaužęs į rifus ir šlubuojantis. Gerai, kad tik tiek.

Po duoklės surfingui bei vyriškumui, mūsų laukia kur kas praktiškesni ir mažiau pavojingi reikalai.

Skubam apsipirkti į Honolulu. Važiuoti automobiliu, ypač jei tai kabrioletas, Havajuose yra įspūdingas malonumas. Gaivus brizas, pritrenkiantys vaizdai, havajietiška muzika... vau.

Klausom Hawaiian Music Station KINE

dažnis 105,1

Henehene Kou'Aka - IZ
00:00 / 00:00

Su apsipirkimu viskas aišku. Vaisius ir daržoves perkam China Town Market. Tokio pasirinkimo, kokybės ir kainų, nerasite daugiau niekur. Visa kita "WHOLE FOODS" - tai tinklinė gero maisto parduotuvė. Joje viskas "tipo ekologiška" ir brangu. Man patinka, nes joje visuomet skaniai kvepia ir viskas meniškai supakuota bei išdėliota. Be to tai vienintelė vieta Havajuose, kur gali gauti kefyro. Kaina - beprotiška, bet be jo gyvenimas man nemielas.

China Town'e nepraleidžiame progos apsilankyti savo mėgstamame restoranėlyje "Saigon". Tai azijietiškai jaukus šeimyninis restoranėlis su autentišku, žiauriai skaniu vietnamiečių maistu ir linksmais bei paslaugiais šeimininkais. Mėgaujamės savo favoritais: Papaya Salat ir Sugarcane Shrimps. Prie jų tobuli "rice paper" blyneliai, vermišeliai, žalumynai bei dieviškas citrininis bazilikas. Viską vainikuoja gaivios cukranendrių sultys. Prisivalgom bedieviškai daug, bet laimei maistas iš tų, kurie neapsunkina.

Atgal į Haleiwą grįžtam ilgesniu, bet itin gražiu keliu pro vakarinę salos pakrantę. Apie šį kelią, kuriuo verta važiuoti ne tik dėl kelionės tikslo, bet dėl pačios kelionės, papasakosiu vėliau. Dabar esam jau pernelyg pavargę (lietuvišku laiku mums gilaus įmigio metas), kad stotume, tad mėgaujamės vaizdais iš automobilio. Visgi kelionės pabaigoje, jau temstant, išlipam trumpam pasigėrėti Pupuke'a pakrantės bangomis. Buvo ilga diena. Laukia poilsis.